Tuesday, August 18, 2009

tagged - liya

** hehe.. liya ney cam taw2 je zura ney x de idea nk merepek dkt blog ney.. thanx kakak!!~~


1. Berikan 1 hobi yang paling anda gemari:-
membaca.. x terbatas pd buku cerita je.. apa2 pun x pe.. kdg2 aku saje je bukak post box sbb nk tgk ada x flyer2 dr mana2.. sbb nk baca.. hehe..

2. Berikan 2 nama kawan anda yang paling rapat dengan anda:-
1- iyra.. kwn dr UKM.. every now and then, kami akan update psl diri masing2.. mungkin x dpt lepak sama2 dah, sbb masing2 bz.. ke aku sorg je bz? hehehe.. =P~
2- kak ina! yes.. my lovely sister.. she's always there whenever i need someone.. thanx kakak!

3. Berikan 3 jenis warna yang anda suka:-
hijau.. pink.. coklat.. wuu.. u will never go wrong with brown! =)

4. Berikan 4 nama orang yang paling anda sayang:-
1- Sebaik2 Malam.. =)
2- Mama / Mak
3- Ayah / Abah
4- Along, kak ira, siti.. wahh.. kene buh sume.. kang merajuk plak.. hikhik.. kidding!


5. Berikan 5 jenis sifat manusia yang paling anda benci:-
1- saya paling x boleh terima org kutuk suami saya.. u never know him inside out..
2- ...
3- ...
4- ...
5- ...


* tu je kot.. aku mmg susah sgt nk benci org.. nk marah pun payah.. tp bile org da masuk hal rumahtangga aku, mmg aku super marah.. org x puas hati ngan aku, ckp psl aku je.. jgn masukkan hal suami aku.. apa beza kamu dgn yang lain? yes.. akhlak kamu.. =)

6. Berikan 6 benda yang mesti anda bawa sebelum keluar dari rumah:-
1- handset.. wajib! hehe..
2- purse yg berduit.. hik.. =P~
3- ...
4- ...
5- ...
6- ...


7. Berikan 7 destinasi percutian yang anda ingin suka kunjungi:-

* sume pulau2 dkt Malaysia ney.. abi.. bile nk pegi ney? =)
* bandung.. bandung.. *wINk* dkt kak ina..
* LONDON.. *wINk* lagi skali dkt kak ina.. hehe..
* sabah
* sarawak
* australia
* jepun.. sid! tiket MAS mahal sgt la.. hehe..


8. Berikan 8 kenangan yang paling anda tak dapat dilupai:-

1) masa encik suami lafaz akad.. hik.. ms tu nak marah diek sbb 3 kali x pas.. ahahhaha! nmpak beno x saba nye.. hik..
2) masa encik suami hantar sms nk declare.. sumpah! smpai sekarang igt lagi.. =)
3) masa first time encik suami cium dahi..
4) masa encik suami ajak kawen.. hehe..
5) masa hantar ayah pegi tempat org berkumpul pegi haji.. ya Allah, aku masih igt lagi perasaan tu mcm mana..
6) masa jemput mama n ayah balik dr haji.. sedihhhhh sgt2..
7) masa 1st time dpt tahu berjaya sambung pelajaran dkt UKM.. bangga gile sbb pointer dkt matrix keciput je.. hehe..
8) masa sign s&p beli rumah.. terasa mcm, "alhamdulillah.. dpt aku beli rumah di usia muda ney.."


9. Berikan 9 impian yang anda impikan:-

1) dpt pegi jalan2 dgn encik suami ke tempat yang kami nk pegi..
2) fatihatul kyra balqis dan adik2.. =)
3) nk beli family car.. wahh.. mcm anak ramai.. hehe..
4) nk beli rumah dkt island pulak.. apartment pun okay.. =)
5) nk pegi umrah dgn family
6) nk kumpul duit lebih lagi
7) ape lagi eh?
8) x taw la..
9) hehe..


10. Berikan Award dan Tag ini kepada 10 orang kenalan blog anda:-



> kak ina
> moon
> opy
> leya
> elyn
> uwa
> kak julie
> farah kms
> cik riben.. sudi ke buat? =P~
> sapa2 nk buat.. sile la.. dont malu2.. hehe.. =)

No comments: