Tuesday, August 18, 2009

bedong, rfc, jakel, donut, beauty drink

tadaa..~~

aku g jalan2 hari sabtu haritu.. aku g bedong.. byk kali da janji ngan kak ina nk jalan2 g umah die.. so, hari jumaat tu mntak izin, encik suami pun bagi la pegi.. thanx pacik! hehe..

pagi sabtu tu sempat pulak duk chat2 ngan kak ina.. sedar2 da pukul 12++.. siap nye belum lagi.. hehe.. pas da siap2, terus shoot ke bedong yang mengambil masa lebih kurang 40 minit dari rumah aku.. byk pulak kete dkt bridge.. patu kete depan tu suke main brake plak.. sabo je la..

dlm pukul 1++ da smpai area bedong.. ha, satu lagi problem.. nk cari rumah kak ina.. hehe.. terima kasih kepada anak2 kak ina yg sanggup tunggu aku tepi jalan.. nmpak la 2 budak cikonet pakai baju hitam and hijau dkt ctu.. yeay! akhirnye smpai jugak..



pastu lepak2 jap dkt umah kak ina.. layan anak2 diek borak.. yg perempuan2 malus2 lagi time tu.. so byk borak ngan faiz la sementara tgu kak ina siap.. soft spoken gile faiz ney.. ke depan zura je kak ina? hehehe.. aku ney pulak kn ade cam ala2 x dnga org ckp sket.. sbb aku x fokus.. duk borak tp mata pndang tv.. best pulak cite tu.. hehe..

pas kak ina siap2, kami terus ke RFC.. korang x taw ke ape RFC tu? kasihan.. kweng kweng.. Radix Fried Chicken.. aku rs ada satu je kot dkt sungai petani.. x sure plak.. penang mmg x de la kn.. dpt jugak aku rasa.. da lama rasanye nk rasa mende ney.. yela, sbb org melayu islam pnye.. nk la rasa.. tp not bad la.. jgn la compare ngan kfc ye.. sedap jugak.. aku suke diek nye mashed potato.. terasa kelemakkan potato nye.. rasa mcm homemade nye sbb lebih kurang sama ngan yang aku buat.. cume aku buat mashed potato, kuah2 tu x de.. nnti next time aku buat, aku buh sini eh..

pas kenyang, budak2 tu harus temankan auntie zura pegi jakel.. haaa.. tu pun mengidam da lama gak tu.. hehe.. sempat merembat 2 helai kain.. kesian budak2 tu kene ikut aku.. terasa bersalah gile la.. x pe2.. jom kite g village mall..



x de mende sgt dkt village mall tu.. tp okay la.. best jugak.. dpt jugak la kak ina merembat something dkt The Face Shop ngan FOS tu.. aku je x beli apa2.. rugi btoi x beli BB Cream tu.. nnti la, aku pegi yg dkt qbay ney.. =)

dkt sana, aku aim nk beli donut ney la.. kak ina ckp org melayu buat.. nk test la sedap ke x.. woh! sedappp!!~~ x la selembut BA ngan Jco.. tp sedap la.. filling x kedekut.. mmg best! aku amek perasa dkt bawah ney.. ada durian, stroberi, tiramisu, almond, cheese and chocolate.. sume sedap! encik suami pun ck best.. ade ke suh aku g jmpe kak ina cepat2 lagi sbb nk donut ney.. ape la abi ney.. hehe..



pastu kami pun terus blk sbb da pkl 5ptg.. nnti encik suami blk keje, aku x de rumah plak.. so, terus hantar kak ina and the gang blk rumah.. pastu kak ina bagi aku beauty drink ney.. sedap! rasa nye x manis.. manis2 buah je.. kire yg sedang2 aja la.. hehe.. hari2 aku minum sket je.. now da hari selasa pun, x abes lagi.. punye la sayang nk abehkan.. hik.. =P~

thanx kak ina!!~~


tu je la.. pic ngan kak ina ada.. tp aku lupe nk transfer plak.. next2 time la eh..

anyway, saye sungguh happy! seronok sgt dpt jmpe kak ina and the gang.. budak2 tu mmg best.. sopan santun je.. hikhik.. and the part was, aku berjaya dengar suraya duk perli mama dia.. haha! mende tu yg aku tunggu2.. sungguh kecil2 cili api betul si kecik tu taw.. sabo je la..

anyway kak ina, hope to meet u again, soon.. mana taw bley pegi bukak puasa sama2 ke kn.. insyaAllah.. =)

No comments: