Sunday, August 16, 2009

Ayat Ayat Cinta

ehee.. iye.. baru je tgk cite tu dkt tv3 tadi.. baru sgt2.. and terus aku on laptop, sbb nk cite sket pasal cite ney.. dr sudut pandangan aku la.. sungguh lama da cerita ney di tayangkan, but now aku baru berkesempatan nk tgk.. dari haritu nk beli dvd nye, tp asek la x igt.. sudahnye, x beli2.. thanx to tv3 sbb siarkan cerita ney.. dlu x silap da ada jugak cite dkt tv.. tp ms tu seingat aku, aku g keluar dating.. hehe..

okay.. cerita ney aku bagi 4 bintang, out of 5 stars.. cerita yg mampu buat aku nangis tersedu sedan sebelah encik suami.. ada kawan ckp, buku dia lagi best.. aku sempat baca sikit je buku nye.. bagus gak aku x baca buku dia dlu.. sbb most of cerita yg aku baca buku dlu, nnti mesti aku x puas tgk movie die.. contoh, Harry Potter, Ps I Love You.. sungguh aku x puas sbb baca buku lagi best!

okay2, berbalik kepada motif entry yeh..

aku suke watak Aisyah.. watak yg sungguh kuat dalam cerita ney.. watak yang sgt menjayakan cerita ney.. ya Allah, sungguh wanita itu seorang yang kuat.. jangan dibandingkan dgn kekuatan fizikal, wanita punyai kekuatan dalaman yang lebih hebat dari lelaki.. walaupun hanya sebuah cerita karangan manusia, tapi cukup menyentuh hati manusia seperti aku.. cerita ni bukan berkisar tentang pengorbanan seorang isteri, suami mahupun sahabat je, tp lebih kepada pengorbanan seorang Muslim yang sejati..

watak Fahri, pd aku hanya biasa2.. seorang lelaki yang tampan yang sering menjadi igauan wanita.. Fahri sendiri tidak ada kekuatan utk membuat keputusan dan pilihan yang tepat.. dia perlukan Aisyah.. tp tetap, watak Fahri mewarnai cerita tu..

aku sungguh kagum ngan Aisyah.. demi nk selamatkan suami dia, die sanggup suami dia kawen ngan org lain.. aku? masih belum mampu rasanya.. and aku harap mende tu x kn jd dkt aku.. insyaAllah, aku masih percaya dgn encik-suami-yg-handsome-rambut-cam-hanamichi.. hehehe.. tp ade jugak ape yg Aisyah buat tu aku x setuju.. biasa la, mana ade org perfect kn.. tp aku meleleh2 la tgk cite ney.. pastu duk tnye encik suami macam2, smpai die pun malas nk layan.. hik.. ye, aku mmg byk tnye sket.. =P~

enjoy the vid.. =)

1 comment:

SoFiA.opY said...

aku pon tak mampooo ok~
huhuhuhu

sob sob..


haha sebenarnye tak penah pon tgk citer ni~tapi aku mmg mudah touching ok!!wakakaka :p