Tuesday, May 12, 2009

5 Wonderful Months

alhamdulillah.. i've been married to my soulmate for 5 months already.. bukan satu jangka masa yang lama, tp still aku rasa bertuah.. bile igt ape yg encik suami da beri pd aku, aku rs aku lah wanita paling bahagia.. bukan harta benda yg diek beri pd aku, tp masa diek yg sgt berharga.. aku taw encik suami antara manusia yg workaholic.. manusia yang sgt2 mementingkan kerjaya.. aku tabley nk pertikaikan sbb mmg tu impian dia.. impian die utk berjaya dlm karier.. impian die utk jd seorang yang berharta utk die bantu ahli keluarga..

kdg2, diek tgk je aku duduk rumah msti ttbe diek akan ajak aku g jalan.. walaupun ms tu diek br lepas balik keje or abeh class.. ms tu, aku pulak rs berat hati nk keluar bile tgk wajah penat diek.. diek tetap akan senyum, tp aku taw diek penat.. penat otak belajar, badan bekerja.. tp, sbb isteri comel diek ney asek dok umah je kn, diek gagah kn jugak diri utk keluar walaupun cume sejam.. tp isteri diek ney ade je yg x puas hati, nk komplen mcm2.. kenapalah aku x sedar sume tu ye? aku sedar kot, tp sbb nafsu aku nk jugak keluar g jalan2 ngan encik suami, aku menidakkan semua yang diek da buat utk aku.. jahat ke aku ney? x kn? hehehhe..

harini aku byk berfikir tentang encik suami.. terlalu byk lebih dari biasa.. aku teringin nk buat surprise utk diek, tp surprise yg mcm mana ye? bwk diek jalan2, x mungkin sbb aku taw now ms sgt2 cemburu ngan diek.. nk msk sedap2? hey, hari2 aku buat taw.. (cume td aku sms diek ckp mlm ney nk mkn ns goreng daging.. so kene beli la.. hehehe..) nk bg hadiah? nk bg ape eh? suami ku x pakai tie, x pakai kemeja, belt pun bukan belt yg kulit2 tu.. kasut? melambak da kasut diek.. siap kene curi lagi tu.. sedih btoi.. kasut hantaran aku bg diek ms kawen plak tu.. sob sob..

kehidupan kami sgt biasa.. mungkin x sama dgn pasangan yg baru berkahwin.. keluar makan2, jln2.. x mcm baru kawen je pun.. hehe.. kami pegi keje, malam blk da penat.. sabtu/ahad encik suami akan pegi kerja/belajar, aku dok umah buat ape yg patut.. ape yg patut? ye, tidur!!~~ hehe.. aku bc buku, kemas rumah sket, jahit manik (oh! lama da x wat..), tgk tv, masak dan selebihnye, tidur! klu ade masa, encik suami akan ajak keluar.. klu x, tgk bola or f1 or whatever that interests him.. aku? aku x kesah.. asalkan encik suami ade dgn aku 24/7.. bosan x hidup mcm tu?

memula aku bosan gak.. sbb asek terperuk dkt rumah.. tp sbb kami ade misi dan visi masing2, aku pun gagahkan diri harung sume ney.. dlu aku pnah mntak nk jalan sorg2, tp encik suami x bg.. hehe.. sejak tu x mntak dah.. misi dan visi kami, biarlah rahsia.. =)

asek2 gmba ney.. =P~

yeh, aku sudah melalut.. pdhal td nk ucap happy 5 wonderful months je.. ngarut je kn? hehe.. daa~~~

No comments: