Monday, October 11, 2010

entry satu!

Assalamualaikum..

hehe.. perasan sorg2 pulak.. ;)
nk cerita apa eh? emm.. oh, cerita psl students pun best jugak..

***deleted.. x taw sbb apa saya delete.. hehe..

nk cerita psl Syawal yg dah pun lepas la.. Alhamdulillah, tahun ney merupakan kali kedua beraya dengan encik suami.. tp ada tambahan, si kecil yg dkt dalam ney ha.. hehe.. saya masih mampu pakai baju raya.. =P~ sebaik muat..

tahun ney merupakan tahun pertama saya beraya di rumah mertua.. mak mertua dah ckp "raya mana2 pun sama ja.." saya mula2 risau saya termenangis ke apa kn.. ye la, kot syahdu terlebih x dpt salam mama n ayah pagi raya ke kn.. malam raya tu, saya asyik call tampin.. saya rasa sedih sikit, mama x sihat.. baru je lepas operate sbb ada batu dkt saluran air kencing.. sedih sgt sbb x balik pun tgk mama x sihat.. Dia permudahkan segala urusan, syukur.. malam raya pula, mmg dah biasa dkt kawasan taman perumahan rumah di Tampin akan buat takbir dari rumah ke rumah.. so sedih nya di situlah.. saya dan kakak x ada, siapa lah yg nk tolong mama kn.. nasib baik ada 2 org adik dkt rumah tu.. saya pesan byk kali dkt diorang.. and i'm sure they did a good job..

malam tu dkt rumah mak, kami bakar satay.. maksudnya, suami saya lah.. saya tukang buat air, potong itu ini, sedia kan itu ini.. lepas tu, tukang amek gambar.. first time dpt tgk org bayar zakat fitrah cara dulu2.. mak saya pun x sihat sgt.. nasib baik kali ney, semua anak2 mak balik beraya dkt sini.. ramai lah yg buat kerja..


pagi raya, dah siap2 semua.. kami pun solat sunat hari raya dkt rumah berimamkan abah.. lepas tu, takbir sama2 sementara menunggu pihak lelaki selesai solat di surau.. masa takbir tu lah termenangis sikit.. hehe.. duk bayang mcm mana lah family dkt Tampin.. first time saya dan along x beraya sama2.. bila rumah riuh dgn anak saudara, hilang lah rasa sedih tu.. sedih sikit je.. bak kata org, sedih ngada2 je.. nk sedih sgt pun buat apa, esok tu dah nk balik dah pun.. ahaha.. saja je kn? =P~

hari raya pertama, mmg duduk rumah sesaja.. melayan tetamu dtg.. lepas tu main2 dgn anak buah and melayan suami main bola guna kertas.. dgn sokongan padu, suami saya menang.. hehehe.. apadaaa.. anak buah dia siap ckp "acu ney, mengalah lah sikit dgn budak2.." hehe.. macam2..


dkt sini, hampir setiap 4 malam kami duduk, hari2 diorang main bunga api.. bukan setakat bunga api, mercun pun sekali taw.. saya ney dah la x suka org main mercun.. bising.. terkejut2 saya.. encik suami pun layan je mercun2 ney.. saya tgk sekejap, jegil2 mata dkt dia pastu terus masuk dlm rumah.. tgk tv lagi best.. hehe..


raya kedua, baru kami berjalan2 rumah saudara.. kali ney, semua saudara dpt jumpa rasanya.. saudara yg rapat lah.. maklang bukit je x sempat jumpa.. lepas raya semua, kami pun balik rumah mak, kemas2.. dlm pukul 5ptg, kami gerak balik Tampin.. smpai Tampin pkl 10malam.. kami terus ke rumah maklang.. maklang biasa mmg biasa buat open house raya kedua.. so, jmpa family dkt sana..

raya ketiga, berjalan raya rumah saudara belah saya pula.. tp x ramai lah.. pegi mana yg sempat.. malam pulak, kami buat bbq utk saudara yg dtg.. terima kasih to my encik suami sbb sudi kipas2 ayam tu.. smpai ada yg terhangus.. oops! hehe.. seronok sgt.. dah lama nk buat mcm tu sbb kawasan rumah depan tu kira luas juga.. tp risau takut x terkipas.. maklumlah, kaum lelaki x ramai..

apapun, raya kali ney best.. sama mcm raya2 yg lepas.. Alhamdulillah.. sekejap je masa berlalu kn? tup2, dah nk cuti sekolah dah.. saya plan nk balik Tampin.. mungkin Nov atau Dec.. nk balik lah, sebelum saya x larat nk berjalan jauh2.. sebenarnya nk balik sbb ada lagi menu yg saya x dpt mkn haritu.. so kali ney plan, nk balik lama sikit lah.. encik suami pun ckp dia nk settle hal rumah, nk kemas apa patut.. saya? saya x yah kemas dlu kot sementara barang2 x masuk lagi..


tu je lah update kali ney.. nnti2 rajin update lagi.. daa~~

No comments: