Monday, August 3, 2009

sabtu

weekend haritu sgt syok! patut nye, kami balik Bagan Tiang lepas encik suami abes kelas.. ttbe abang encik suami anta sms, diek ckp nk dtg rumah.. dup dap dup dap aku ney ha.. hehe.. x biasa terima tetamu lagi kn.. lepas tu encik suami x de pulak tu.. fuh2.. dlm otak terus pk nk masak apa..

to cut it short (sbb aku malaz nk type panjang2..) derang smpai dlm pukul 4ptg.. ms tu aku da siap2 masak.. oh teka.. aku masak ape? x pe.. biar aku jwb.. =P~ aku masak mee sanggul!!~~ heheheh.. sbb da petang kan.. x de la aku nk jamu nasi.. pastu, dkt rumah ada mee sanggul ngan bihun je.. so, mengikut saranan encik suami masak je mee sanggul.. pastu goreng drummet ayam..

lepas derang sume mkn tu, aku buat cempedak goreng pulak.. 2 biji buah cempedak aku goreng.. sbb encik suami suke kn.. bley la goreng utk encik suami skali.. rupe2nye, x cukup.. aku pulak lupe nk simpan sket utk encik suami.. (nnti abi beli lain, umi gorengkan yeh?) x pe la.. dahulukan tetamu.. oh2, adakah maksudnye aku masak sedap? tu sbb abes.. kn kn? hikhik.. perasan sudey~

petang tu, pas blk dr kelas.. encik suami ajak blk skali ngan abang die.. so, kemas2 sume.. kami pun off to Bagan Tiang.. singgah restoren Kari Corner utk beli lauk for dinner.. kesian MIL aku x de suara.. sbb mak minum air tembikai sejuk yang abah buat byk sgt.. alih2, suara x keluar.. hehe..


hujan rintik2.. oh.. sabtu haritu hujan je sesado.. mmg x nmpak matahari langsung.. bijak pulak tu pegi basuh kain.. =D


malam tu tertidur dlm keadaan yang kenyang smbil teman encik suami tgk game arsenal.. hari ahad nye, to be continued eh? hehehe.. =P~

No comments: