Wednesday, August 5, 2009

nasi lemak

sabtu haritu aku ngidam nk mkn nasi lemak.. nk cr nasi lemak yg sedap and kena ngan tekak aku ney, mmg agak susah.. sbb aku nk nasi lemak yg mcm mama buat je.. hehee..

oleh itu, aku dgn semangat berkobar2, bangun awal hari sabtu aritu.. eh, awal ke? mcm biasa je.. mcm hari2 pegi keje jugak.. da solat sume, terus siap2 bahan nk masak.. nasi lemak biasa aja.. tp wajib ade kacang tanah goreng la.. aku rs x lengkap klu x de kacang.. pastu aku ttbe rs nk buat telur rebus.. sedap2.. terasa mcm bley bukak kedai makan dah ney.. hehehe..

tadaaaa~~~~


aku tambah ayam goreng berempah.. klu dkt tampin, ayah akan beli nasi lemak dgn rendang ayam.. haritu aku da wat, so kali ney buat ayam goreng je.. simple sikit.. dlm banyak2 tu, sambal la yg paling penting.. klu sambal ikan bilis, aku prefer pedas dan masam2 sket.. ade jugak dkt kedai yg aku rasa sambal derang manis dan sedap.. tp aku lebih suke yg mcm ney.. nyum! terbanyak plak telur tu.. encik suami langsung x mkn telur rebus.. sudahnya, buat sambal telur utk dinner..


lawa x? ney tudung saji.. ecehh.. mcm la korang x knal.. hehe.. tudung saji ney aku dpt dr Piah utk wed gift aku.. diek ade 3 sekawan.. lawa!!~~ suke sgt2.. aku x sure mende ney hnye utk hiasan ke apa.. tp aku rs, bley jugak gune.. kang jd hiasan je, mcm membazir plus berhabuk je.. *wINk*

No comments: