Tuesday, July 28, 2009

new life


"Kadang-kadang Tuhan hilangkan matahari,
dan turunkan hujan, menangis kita mencari matahari.
Rupa-rupanya Tuhan nak bagikan kita Pelangi yang indah selepas hujan"


bulan ni, byk dugaan yg dtg.. aku cuba untuk tidak mengeluh.. telan semuanya satu persatu, dan terus bernafas tanpa sekatan.. aku cuba.. tapi kadang2, aku tak mampu menarik nafas dan amat payah untuk aku menghembus nafas lega..

tersekat..

orang boleh ckp "teruskan kehidupan.." tp kehidupan yang macam mana? kehidupan yg dipenuhi dgn lumpur? org boleh ckp "jgn pandang belakang lagi, let it be.." mampu kah aku teruskan perjalanan sedangkan ada yang masih tercicir di belakang?

to step forward or melangkah setapak kebelakang untuk mencari sesuatu itu?

where is the love that used to shine? pergi mana ya? hilang? kenapa?

jawapannya tiada pada aku.. tiada juga pada kau..

jawapannya terletak pada KITA..

No comments: