Tuesday, July 21, 2009

Al-Fatihah

untuk arwah Pak Lang Wahab (atau lebih dikenali sbg Pak Lang Bukit).. pd usia 73 tahun, Pak Lang menghembuskan nafas terakhir.. sedih kn? Pak Lang sebenarnye pakcik encik suami belah abah.. aku terasa sedih.. sbb aku nmpak abah menanges.. aku nampak chik menanges.. dan beberapa org2 terdekat mengalirkan air mata.. dah lama aku x rasa suasana mcm tu.. suasana yg membuatkan aku rasa terlalu kecil..

arwah saket tua.. ms aku tgk jenazah, kecil je tubuhnye.. family arwah pun mmg semua kurus2.. ms aku dtg, aku x terus cr Mak Lang.. sbb aku sorg2.. segan pun ade kn.. lagipun aku rasa msti ramai yg duduk dkt keliling dia.. suh aku amek keputusan, duduk je dkt area ruang tamu.. jmpe la sedara2 yg lain.. nk borak pun, x borak.. aku just bermuhasabah diri seorang diri.. aku dnga suara kecil encik suami membaca Yassin.. ms tu aku rasa sayu.. aku nk baca jugak, tp x boleh.. lepas tu, aku dnga suara abah membaca Al-Quran.. aku tgk Al-Quran tu mcm da uzur sgt.. nk tnye encik suami, tp aku lupe.. mlm kang aku tnye la.. hehe.. nk jugak tnye tu.. pastu, encik suami duk sebelah abah, baca Quran jugak.. sejuk hati aku.. =)

aku pun nampak encik suami menanges masa dia sedekahkan Yassin kpd arwah.. tp encik suami ckp diek x nanges.. keadaan yang panas menyebabkan beliau selsema.. apakah? hehe.. klu nanges pun apa salahnye kn.. x salah pun.. it's just the expression when somebody yang kite sayang pergi meninggalkan die.. kn?

keluarga arwah mmg sgt rapat dgn keluarga kami.. kalau berjumpe, msti gelak2 sbb derang sume suke buat lawak.. aku? gelak jugak sket2, sbb kdg2 x paham.. hehe.. nnti dlm kereta, aku tnye blk encik suami, ape yg derang gelakkan.. hikhik.. teruk btoi aku ney..

aku masih mempunyai masalah tidak dapat mendengar dgn baik.. aku x sure la telinga aku ney pekak ke.. or org2 ckp slow sgt dgn lorat utara yg aku x brapa nk paham kecuali "p, satgi, habaq," dan ade la lagi beberapa perkataan.. family belah encik suami mmg ckp slow je.. depa x jerit2 mcm family aku.. hikhik.. kdg suke tgk depa sembang sama2.. pelan2 je ckp.. patu gelak.. klu ckp dlm phone ngan mak kn, tenang je mak ckp.. aku ney mcm kalut2 plak.. kdg tu sbb aku try utk ckp bahasa utara smpai ntah hapa2 yg aku ckp.. ngee~~

encik suami.. emm.. ckp kuat jugak.. klu dgn pekerja2 diek la.. hikhik.. gerun woo~~ garang tu.. dgn ai.. auwww.. malu~~ harus la lembut je smpai kkdg aku suh ulang 3/4 kali.. hehe.. laju sgt la encik suami ckp.. kdg x faham.. ke mmg aku ade masalah pendengaran? aih!!~~ susah la gtu eh..

alamak, da terkeluar topik.. hehe.. x de ending story.. sbb ttbe nk terus publish je.. =P~

2 comments:

eimma said...

al fatihah.... :(

pekerja2 dia??..own bukak company ape zura...

hapPY zuRa~~ said...

bukan la pekerja2 dia.. pekerja bawah2 diek tu.. ada paham?