Tuesday, April 14, 2009

Jahit Baju

nk wat tangan mcm tu, yg cekak ade butang tu.. ropol2 tu tamo.. x lawa.. hehehe..

yeay! ttbe je nk menjerit.. ape hal ko zura? hehehe.. =P~

kali ney nk cite psl dkt mana aku tempah baju.. aku baru je pandai tempah menempah ney.. before this aku beli je baju yg da siap.. senang.. murah2 pun murah.. cume paham2 la, corak byk yg sama.. raya aritu, makcik aku pkai baju sama sejibik sejibon mcm aku.. sebaik hari tu aku x pkai bj tu.. klu x, aku malu.. yes, aku malu.. hehehe.. segan la kn..

aku still pkai baju yg ready made tu, tp sbb aku kn nk bertukar menjadi muslimah sejati, tabley la pkai ketat2 sgt.. hehe.. haa, aku dr dlu x suke baju kurung yg besar2 sgt.. baju yg ready made tu sedap2 je pkai, tp mcm mengikut bentuk badan yg x de bentuk ney.. hehehe.. and di sbbkn badan aku yg smaken mok-mok ney, aku rs better tempah je.. bley besarkn sket stengah inci ke satu inci ke kn.. patu bley beli baju cun2 sket.. tu yg dlu2 tu ade entry aku menggulupur nk beli kain main ney.. hehehe..

MIL aku suh tempah baju dkt kampung.. ade sorg macik ney pandai jahit baju kurung.. tp sbb aku klu bley nk org ukur badan aku.. klu yg kampung tu, just bg baju contoh yg kite selesa pkai.. nk dijadikan cite, ms nk g pasar malam dkt area rumah aku, aku ternampak iklan dkt board area apartment tu.. ade org amek tempahan wat baju.. aku semangat gile, terus sms.. ehhehee.. patu terus tempah.. baju tu utk aku pakai ms majlis ainul fatihah aritu..

nama kakak tu kak fara.. (mlm td aku tempah lagi baju, br aku taw diek ade blog.. soba je la.. hehe..) pd aku diek jahit lawa.. pastu siap ade tag baju plak tu.. tu aku suke.. mcm ade brand je baju kurung aku.. brand faradesign.. hehehe.. bile aku masuk, baru taw mcm2 lagi kakak ney bley jahit.. haruslah aku pegi mencari kain pasney.. buat blouse, buat seluar ke kn.. aku segan gak, org ukur2 badan ku yg mok-mok ney.. tp x pe la.. janji selesa kn.. hehe..

ade lagi 3 helai baju utk di jahit.. pas kakak tu da jahit yg lagi 2 aku anta mlm td, insyaAllah nk diek jahit yg lagi 3 ney plak.. nk wat tangan tu ala2 ct nurhaliza.. ekekeke.. =P~

**oh oh.. nk btaw jugak.. pg td Lye Chin(opismet ku) ttbe cakap "Azura, u look like Siti Nurhaliza in ur wed photos" wahhh.. sesungguhnya aku kembang di ctu.. hehehhe.. kene beli EL make up pasney.. aku nk make up la klu kewa jalan2.. kot2 ade yg mintak signature ke kn.. ahahahha.. kidding je weyh!!~~ =P~

No comments: