Friday, February 27, 2009

takziah

ariney aku dtg keje cam biase.. pkl 8.35pg da tcongok depan opis sorg2.. now ney, aku slalu jd org first dtg opis.. tp keluar opis kdg2 jd yg first, kdg no 2.. da on pc, radio, network, router segala bagai, aku pun dok la on ym.. nk tgu ima, one of my bestfriend now ney.. kitorg knal from a forum, then slalu borak via YM.. smpai la jd rapat.. smpai pkl 9, diek blom online lagi.. dlm ati pk, diek saket ke eh.. tp x plak aku sms diek.. hampeh btoi aku ney..

skali aku dpt sms dr ima.. diek ckp pakngah suami diek meninggal dunia.. takziah aku ucapkan.. aku igt lagi aritu diek ade ckp dlm bulan 3 nk blk kg, nk tgk pakngah hubby diek.. diek ckp hubby diek sedih sgt taw pakngah diek saket.. x sempat nk jmpe kn.. niat da ade, tp Allah lebih sayangkan arwah.. aku sedih.. lame da x de kejadian mcm ney berlaku di kalangan family yg terdekat.. mudah2an sume nye panjang umur.. insyaAllah..

aku kn, plg takut dgn kehilangan.. tp aku igt kata2 ney :

"Setiap pertemuan itu bersyarat, setiap perpisahan itu mutlak.."

nk eloborate kang panjang pulak.. korg pk la sndri betul ke x phrase tu.. aku sgt takut dgn kehilangan.. dr kecik, aku da rasa mende tu.. ms darjah 6, kwn kire baik jugak, pergi meninggalkan kami semua.. br lepas exam UPSR.. ms tu ari jumaat, kitorg mmg nk jmpe diek da.. da borak2 nk beli buah ape, pkl bape nk jmpe.. skali adek diek dtg, "kak, abang farid da meninggal dunia.." dkt ctu jugak aku tergamam.. ya Allah, x sempat aku nk jmpe diek.. nk mnta maaf.. aku taw aku slalu gaduh ngan diek.. dr darjah 5 lagi..

patu, peristiwa yg plg aku igt smpai la ney.. kwn aku meninggal dunia ms form 3.. kwn yg sgt2 rapat ngan aku.. huu.. meleleh da ney.. hehe.. aku klu igt diek, msti aku nanges.. rs berdosa sgt dri ney ngan diek.. yg ney nnti aku wat entry khas ye.. panjang klu nk cite.. bia aku karang elok2 dlu..

apa2 pun, mati tu pasti.. moga semua umat Islam yg telah meninggal dunia, di tempatkn di kalangan org yang beriman.. mudah2an..

No comments: