Monday, February 16, 2009

Pengalaman d&c

Salam.. as sume org taw.. aku underwent d&c process last Friday (13/02/2009).. mmg x saket.. sbb aku di bius.. tp ms diek cucuk tu saket gak.. aku ney mane bese masuk spital sume ney kn.. so, sedikit jakun di situ.. hehe.. sume mende aku nk amek gmba..

Encik suami anta aku g Pearl Maternity Hospital, tepat smpai sane pukul 8.30pg.. dlm 8.40pg aku da masuk wad and encik suami da g opis.. sbb da beberapa hari diek x jenguk site.. due tu kedemaman.. umi saket, abi pun nk saket eh.. hehe.. da tuka baju spital tu sume, nurse suh aku baring2 dlu.. hosp ney mmg 1st class.. bilik yg ade just 3 beds je.. boleh jugak nk masuk satu org satu bilik.. tp watpe nye kn.. petang tu da bley kewa da.. nk dok kejap je pun.. dlm bilik tu ade tv and for sure air-conditioned room.. even dlm bathroom ade water heater.. sume well prepared la kire nye.. klu nk delivered dlm suasana yg tenang, mmg recommended.. tp klu x kisah bising2 mcm dkt gomen hosp, bley la p gomen je.. x la mahal sgt kn.. mmg harge jauh beze la.. klu gomen kene baya less than rm200 x silap aku.. ms aku tnye nurse aritu, pakej bersalin diek dr harga rm1480 utk normal deliver.. klu c-zer, rm3800 x silap aku.. blom masuk klu ade problem lain2.. tp if ade duit lebih, go for private.. aku x pasti kenapa.. tp for me, suasana diek tenang.. mmg la ko akan dok dlm 2 hari je.. tp selesa sikit la.. klu aku, aku ikut encik hubby.. mane2 pun x pe.. janji sume selamat.. =)

Sambung blk.. dlm pkl 9.30pg, derang tolak aku masuk operation theatre.. first time dok atas kusi roda.. segan gak, sbb aku sehat klu nk jalan.. tp syok gak, sbb merasa gak la aku dok atas tu.. ekekeke.. once smpai dkt tingkat atas, derang transferred aku baring atas katil yg bley tolak (ye.. aku x taw ape name nye.. =P~).. twos tolak masuk dlm room tu.. menggigil je badan aku once nmpak equipment diek.. terus aku suh nurse tu simpan glasses aku.. bia kabur sket, aku x nmpak sgt.. hehehhe.. gerun wooo.. then, dlm nk dkt pkl 10, doc smpai.. diek inject aku ngan bius.. aku pun terawang2an..

Yg aku igt la.. aku mcm dkt dlm video game.. aku dnga sore org sayup2 je bercakap.. ms tu rase mcm aku tgh main game ala2 mcm iklan vitagen yg masuk dlm usus tu.. hahaha.. lebih kurang mcm tu la.. hehehe.. towards the end, aku da rase sgt2 letih.. and aku sedar derang tolak aku keluar dr OT tu.. ms tu aku x sure da settle blom sume.. tp, dlm 10 menet pastu, aku dnga nurse ckp sume da settle.. alhamdulillah.. aku x rase saket2.. cume rs mcm sengal2 dkt area bwh tu je la.. klu gerak lebih sket, rs mcm sengal2.. patu derang letak sort of mcm uri dlm satu botol, and bg dkt aku.. sumpah aku tetaw ape mende tu..

Pas derang anta blk bilik, aku tidur ngan nyenyak nye after anta sms dkt encik suami.. ms tu tgh weng2.. bygkan nk type 2 baris ayat yg pendek pom, nk dkt 5 menet.. encik suami suh aku rehat dlu.. aku bangun dlm pkl 1 kot.. sbb perut lapa.. aku puasa mlm tu.. doc suruh.. ms bangun tu, aku terbau bau sup ikan.. huihh.. lapo gile.. patu nurse dtg bwk makanan.. ko taw diek bg ape? Air milo panas ngan biskut je.. huwaa~~~ aku nk nasik ngan sup ikannn.. huwwaaa~~~ hehhe.. aku x sure nape x dpt mkn.. agaknye sbb br underwent process d&c.. so, tabley la kot mkn heavy2.. agaknye la.. so, aku sedut je la bau2an sup ikan jiran sebelah.. huhuk..

Petang tu, dlm 4.30, encik suami dtg dgn senyuman n ciuman di dahi.. ms tu aku rs saying sgt ngan diek.. n aku tunjuk botol yg ade uri tu.. then diek peluk aku.. aku taw diek sedih jugak.. tp x de rezeki lagi kn.. =) petang tu jugak, encik suami decide utk blk bagan tiang.. diek nk suh mak diek jg aku.. aku mule ngelat gak.. sbb dlm hati, aku nk blk n9.. tp aku tamo encik suami sedih ngan perangai aku.. aku ikut je la.. mane yg baik utk aku, aku ikut je.. diek pun x sehat sgt.. so, dok la kitorg dkt bagan tiang.. b4 smpai bagan tiang, kitorg g umah baru dkt batu kawan tu.. tiangnye da bernombor.. umah kitorg no 20.. umah yg memule kitorg booking, no 3 taw.. sedih woo.. sbb kitorg suke no 3.. tp sbb kwn baik pengarah PDC tu nk beli umah tu, kitorg kene pilih umah lain.. sedih sedih.. sabooo je la eh.. kitorg tanam uri tu dkt umah baru tu.. bak kate abi “disinilah fatihatul kyra(pembukaan yang baik) utk segala2nya..” mudah2an.. =)

Sepanjang berpantang dkt umah MIL.. hari2 mkn ayam.. tp sedapppp.. ekeeke.. da name pun fav aku kn.. owh ayam!!~~ hehe.. then MIL panggil org urut aku.. and time tu la encik suami ttbe berhajat nk tgk aku pkai kain batik.. aku pun pkai la.. aku x suke sgt pkai kain batik.. sbb angin senang masuk.. klu seluar tu senang sikit.. tp sbb MIL pun da tegur cara halus, sbb seluar yg aku pkai agak ketat jugakla.. aku pun, nk jaga hati sume, aku pinjam la kain batik MIL.. aku mane ade kain batik.. ehhee.. encik suami, take note.. sile belikan saye kain batik yeh.. hehe..

Now, aku da ade dkt umah penang.. berpantang sndri ikut cara aku.. hehe.. suke2 je taw.. sume aku mkn, tp dlm kuantiti yg sikit.. mcm aku tingin mkn telur, aku amek sket dr encik suamiku.. mcm tu je la.. baik kn saye kn kn? Sambal x pnah rase lagi.. aritu wat sambil sotong utk encik suami, aku rase sket je kuahnye.. lepaskn geram je.. ehee..

Okie la.. nnti aku cite lain.. daa~~

No comments: