Monday, January 10, 2011

Checkup di tempat baru

Assalamualaikum..


sekejap je dah masuk 2nd week of January kn.. sekejap je rasanya.. pagi td, saya dan encik suami ke Klinik Desa Batu Kawan.. since dah pindah rumah, kena lah pindah tempat checkup jugak.. dari last week lagi saya dah call Pej Kesihatan Seberang Prai Selatan, suh diorg locate mana KD yg terdekat.. x sangka juga ada KD yg dekat dgn rumah saya..


Alhamdulillah, everything went well pg td.. cuma agak lambat sikit la service tu.. maybe sbb bilik ada 2 je.. and waktu utk ibu mengandung, diorg set sehari ja which is Isnin.. semua pun dtg pg td.. tp yg best nya, semua nurse terang satu2.. previously, saya jarang dpt dengar heartbeat baby sbb alat rosak lah, itu la ini la.. bukan lah x dengar langsung, tp mcm x clear.. this time around, mmg clearly dengar the heartbeat.. :)


then, dia check perut semua mcm biasa lah.. lembut je nurse tu buat.. paling sakit saya rasa ms dekat KK Bayan Baru.. fuh! sakit sungguh.. dia tekan mmg kuat sgt lah.. overall, checkup dkt tempat baru kira not bad juga..


seminggu dah saya tinggal rumah batu kawan.. seronok sbb dekat dgn tempat kerja.. x de la kene tol smpai rm8.80 sehari.. hehe.. kali ney tol everyday rm3.20.. minyak saya budget dlm rm50 seminggu which is not bad compared to last time rm100 per week.. do ur math in case nk tahu berapa saya habis every month for travelling.. :)






our kitchen yg kecil molek.. hajat di hati nk besarkan sikit.. insyaAllah ada rezeki lebih nnti.. tp tunggu dulu lah.. yg sekarang pun x habis kemas lagi.. berhabuk lagi here n there esp dkt halaman rumah..


this one is our hall.. cantik x? x cantik? cantik lah! hehe.. tunggu lah nnti beli LED tv 60", msti lagi cun.. ehehe.. berangan mmg seronok kn? ;)

tu je la kut.. yg lain2, kene dtg rumah.. hik.. now, selain focus utk rumah.. kami focus utk baby.. nmpak x byk pangkah dkt list barangan baby? Alhamdulillah, hampir settle.. mlm td siap mimpi baby keluar.. lepas tu x boleh tidur.. ehee.. akibatnye, pg td nk bangun badan sakit2..

okay, tu je lah.. daa~~ ;)

1 comment:

irmaputri said...

zura sgt suke hall...totally nak tiru..weii mana dpt tmpt tv tu siap ade rail chair tu..tu dh kena sangat ngn tema akan modern english...please..stone tu brand apa..suzuka ye?? code..please minta izin ni