Monday, December 6, 2010

update

Assalamualaikum..



salam 1 Malaysia.. hehe.. ;)



semalam, bithday encik kesayangan saya.. Happy Birthday abi!!~~ no special entry for that.. x pe la, as long as kamu sentiasa special di hati saya.. :) no proper bday celebration pun kali ney.. since sabtu lepas, encik suami bertungkus lumus dgn pekerja2 dia pindah barang.. boleh dikatakan hampir 70% barang dkt rumah ney, dah di hantar ke sinun.. sejak last week, kami dah start packing barang.. saya, 3 hari 3 malam packing baju je.. hihi.. baru 30minit, badan lenguh.. kene la tukar posisi.. mcm tu la seterusnya smpai abis.. so, x dpt la nk buat yg lain2.. then tolong encik suami kemas dapur pula.. yg lain2, byk encik suami la yg buat.. thanx so much sayang!!~~ ;)



sabtu, kami ke Alor Setar.. ada jemputan sambil2 ziarah ustaz encik suami ms waktu sekolah dlu.. ustaz fauzi x silapnya.. ye ke? saya ttbe lupa nama ustaz.. tp mmg ustaz yg kamcing dgn geng2 encik suami ms dkt panglima dlu lah.. sporting sgt ustaz dan isteri.. tp, saya kn pemalu sikit.. hihik.. dkt panglima, kwn2 encik suami panggil dia "lail/lai".. bila dnga org panggil dia mcm tu, saya rasa mcm best pulak.. x la asyik panggil own je.. kdg2 org panggil unn, onn pun ada.. mcm jaafar onn pulak.. haha!

9 Disember 2010 - check up seterusnya.. mula2 pergi ke Pearl Maternity Hospital (PMH).. saya dah stop pergi ke Klinik KK Ng.. oh, PMH pun ada 4d scan sekarang ney.. kesian, saya baru tahu.. sebelum ney, x pnah 4d scan dkt ctu.. scan biasa2 saja.. td, Dr Rosita x da.. isnin depan baru dia masuk balik.. so, td adalah dgn Dr tetttt..... saya x tahu nama dia.. hik.. Alhamdulillah, baby sihat.. sudah 1.6kg.. td nampak hidung dia.. mcm mancung je.. hehe.. x sabar lah nk jmpe kamu.. kamu yg suka tendang umi kn?

then, saya ke KK Bayan Baru.. last check up, ada albumin sikit.. this time, Alhamdulillah x da.. oh, saya dpt rasa jugak minum air gula.. okay la, x la teruk sgt minum air gula.. dan paras gula dlm darah pun normal.. saya kena minum sbb berat terlebih 2kg dlm ms sebulan.. ala, terlebih sikit je taw.. hehe.. then td, berat turun 1kg.. mungkin sbb x selera nk makan.. rasa kenyang je, tp baby tendang2.. baby lapar ke eh?

psl rumah, saya pun x pasti now dah berapa percent yg siap.. yg saya tahu, encik suami buat projek pagar.. bila nk tgk gambar, dia ckp x boleh.. surprise katanya.. 2 hari juga encik suami tidur dkt sana.. nasib baik selang2 hari.. kalau x, saya pengsan.. hehe.. kalau pergi kerja yg 9jam tu pun saya dah rindu, ini kan pulak 38jam.. bila dia balik, saya jd berdebar2.. pastu x mo pandang muka dia.. ehehe.. dr dlu mcm tu.. tahun pertama kahwin, kalau dia ckp dia otw nk balik rumah, msti saya dah dup dap dup dap.. bila dngar pintu rumah kene buka, saya dah malu2.. kalau dia call pun mcm tu.. sekarang je dah cool sikit.. agaknye tu psl encik suami jarang panggil sayang.. sekali dia panggil sayang, rasanya seminggu kot asyik duk teringat.. hikhik.. teruk betul la.. =P

okay la.. tu je kali ney.. x taw nk cerita apa dah.. hehe.. take care!!~~

daaa..........

No comments: