Friday, August 21, 2009

mari makan2

kali ney cite pasal makan je eh.. makanan yg aku makan sepanjang minggu ney.. itu pun nk cerita ke.. =P~ hehe..

first, gambar spaghetti yg aku buat aritu.. carbonara.. nyum! super delicious.. aku just gune campbell sup tu je.. buh cheese sket, buh sosej.. aku pakai bowties..


ney bubur yg encik suami masak.. oh! diek sgt pndai masak.. jeles kadang2 tu.. and bubur ney, super sedap! encik suami buh lobak masin.. dlu encik suami pnah buat jugak, and terasa lobak masin diek.. aku x suke sgt.. kali ney buh jugak, tp agaknye lama encik suami reneh, so x terasa.. aku bukanlah penggemar bubur.. tp sejak kawen ney, jd suke plak bubur.. thanx abi!

oh haritu encik suami ada masak bihun sup.. ms tu aku still dkt tempat keje, encik suami balik awal.. aku ckp ngan die blk nanti nk masak sup ayam.. tgk2 die da masakkan.. *baik hati la awak ney.. hehe.. =)


haa.. sapa x pnah makan yg bawah ney? rugi la kamu.. sedap taw.. yg bawah ney, roti icecream.. napa ttbe teringin nk buat pdhal masa ney da nk dkt pukul 11 mlm.. ttbe teringan nk makan sesuatu yang indah.. badan pun da "indah" sgt2 ney.. =P~


menu dinner haritu.. ayam masak lemak cili api.. ikan masin goreng.. sayur kobis goreng telur.. simple je eh aku masak.. x reti nk masak ape sebenarnye.. kurang idea..





yg ney brunch aku haritu.. roti canai buh cheese.. wuu.. sungguh nikmat di makan sambil berchatting ngan kak ina.. hehe..


dan last skali, mee goreng ayam.. oh! sayur da habes, so x de la nmpak sayur nye.. hehe.. yg ney masak stengah peket je.. cukup la kami berdua.. ada balance sket utk makan malam.. kn haritu g jmpe kak ina, ada bwk blk ayam radix.. mlm tu dedua kenyang.. so balance ayam tu yg buat mee goreng utk breakfast..


oh2.. x lama lagi puasa.. ye, bukan x lama lagi besok je.. kene fikir ney menu apa nk masak.. x taw la sempat x nk masak utk berbuka.. sahur tu, igt nk masak malam2.. x sure la mcm mana.. aku ney x reti makan sahur sgt.. slalu minum air kosong je.. now da bersuami, kene la masak sket utk si dia.. ewahh~~ =P

korang klu ada idea yg best2 utk masak, meh la btaw.. x pun buh je dkt blog kamu kamu.. nnti aku p tgk yeh.. =)

..SELAMAT MENGERJAKAN IBADAH PUASA..

..MOGA RAMADHAN KALI INI MEMBERI SEJUTA KEINSAFAN DAN SEJUTA KEBERKATAN KEPADA KITA..

1 comment:

julie@julianamnoor said...

gunakan kemudahan yg adoo..hehe