Thursday, March 5, 2009

mood sudah bertukar

aloha.. mcm lame sgt aku x update eh.. aritu kemain byk beno nk cite.. mgu ney maleh plak.. apodaa.. dush dushum sket.. heheh..

aku kn, lately ney suke bebenor tgk kain2 ela.. sbb nye, rs mcm nk kumpul kain2 plak now ney.. of course la patu p anta jahit kn.. x kn nk bia je melambak dkt umah.. hehe.. aku kn sekang g keje pkai baju kurung (auwww.. ayi gtu.. mwahahah..) so, baju kurung aku ney byk beli ms 2005/06 dlu.. ms aku keje dkt company melayu dkt seremban.. mmg aku pkai baju kurung sbb ctu kene formal.. keje KL pun aku pkai baju kurung.. tp sometimes aku pkai slack ngan kemeja..

tp, sejak keje penang, aku mmg pkai shirt ngan jeans je.. sbb sini x formal.. klu tgk kitorg ney, mcm nk g jenjalan je.. x mcm org bekerja.. tp tu la.. ms bujang syok la kn.. ney da kawen, harus aku menutup sane sini yg patut di tutup.. hehe.. encik suami suke wanita yg ayu2 ney.. so, aku nk die sntiase pandang aku n sayang sesgt aku, tu yg aku kene tuka mane yg patut.. bukan x menjadi diri sndri or hipokrit, tp hey come on.. menjadi sesuatu yg lebih baik adalah perkara yang aku suke buat.. memule yes, aku quite upset.. tp pk2 blk, its for my own good, and for my long lasting relationship with my beloved husband.. x salah aku tuka..

ade jugak a few of friends yg mcm "eh, pity u..", "alahai, kenapa smpai mcm tu.." and byk lagi la.. adakah aku patut tidak mmberitahu mereka tentang so-called 'PENGHIJRAHAN' yang aku bakal buat? owh, aku kene btaw gak sbb aku la yg suh derang tolong cr baju2 gtu.. ekekeke.. aku ney plak jenis suke survey.. patu aku amek mane yg plg murah.. hehe.. kedekut sket.. =P~

tp x pe la.. janji aku berubah tu dgn ikhlas.. and encik suami menerima nye dgn hati yg lapang.. aku da knal diek almost 4 years.. aku da taw ape yg diek suke, ape yg diek x suke.. as a good wife (insyaAllah) aku kene la buat mane yg diek suke kn.. *smiLe*

to-do list :

- beli jubah seluar dr bandung (aku minat design yg ney je..)
- beli blouse (nk tutup punggung)
- beli khakis/slack (janji beso sket)
- beli kain ela utk buat baju kurung..

owh, aku belum terbuka hati nk pkai tudung labuh.. tp aku now pkai tudung, aku tutup bahagian depan.. kire okay la kn kn? =P~

sume nye kene beli je.. uhuk.. harus berjimat cermat.. beli sket2 dlu.. hik2.. terasa sonok plak.. sbb dpt shopping beli baju baju.. kweng kweng.. hehe.. okie la.. daaa~~~

No comments: