Wednesday, March 18, 2009

mari bermain badminton


yeay! mlm td encik suami dgn jayanye g main badminton.. aku da warning.. klu diek kalah, diek kene blanje aku.. klu x, tayah blanje.. judi kah? alew.. saje memain je.. bukan aku mintak pun.. **dan2 je kn? ekekek..

aku lupe la nk snap pic diek.. yg penting super handsome!!~~ ngan jersey + track bottom, owh sungguh sukar utkku melepaskan beliau semlm.. ekekeke.. aku suke diek simple gtu.. n yg pasti, kemas.. tayah la g keje pkai kemeja ke ape, janji kemas.. n wangi.. hehe.. ye, encik suami ku itu sgt la particular.. beliau akan memastikan 7 sprays of perfume sebelum ke mana2.. rambut pasti di sikat(gune jari pun muleh.. hehehe..) se-stylo yg mungkin.. wpun hanya memakai baju Hari Sukan Peringkat Kebangsaan, diek tetap handsome dimataku.. klu diek pkai t-shirt Romano ataupun Jeep nye, daku lebih tergoda.. ahahha.. sewel sudah..

owh, aku nk cite psl badminton kn? hehe.. =P~

diek ckp semlm diek sj bagi kalah.. konon lawannye itu sedikit bambam, dan kurang larat berlari.. ahahha.. nyampah haku dnga.. ckp je la diri sndri yg x larat nk lari kan.. hehehe.. aku x pnah tgk diek main badminton.. klu bola pnah la.. mmg hebat! tu klu diek kutuk player malaysia main bola, aku x kesah sgt.. sbb aku taw encik suami lebih hebat.. *smiLe*

blk semlm, pas mkn sume, diek tnye..

abi : umi.. smpai bile abi bley main badminton? (owh, previously aku mcm x bg diek main sbb tamo tgl sorg2..)
umi : emm.. sukati abi la..
abi : tiap2 mgu bley?
umi : bley.. umi x kesah.. bia kurus sket.. hehehehe..

bile aku pk, bia la.. maybe diek bley release tension by playing some games with friends kn.. x pe la.. maybe it's a bit unfair since aku x keluar pun with my friends.. tp, da nama nye perempuan.. isteri solehah plak tu.. haha.. ttbe je.. kene la masa nye lebih di rumah.. suami aku x kongkong aku.. cume aku yg limitkn ms bersuka ria tu.. sbb aku rs mcm biaarlah hidup aku, aku tumpukan utk suami aku 100%..

dlm hidup ney, mcm2 da aku lalui.. dr zaman chatting, zaman pakwe ramai, zaman keluar without parents knowing, zaman blk mlm2, zaman ade kwn2 yg happening, etc.. pd aku, manusia ney hidup stage by stage.. smpai satu tahap, kite mulekan cara hidup baru n tinggalkan cara hidup lama.. kenapa? utk kite lebih fokus terhadap hidup yg baru.. its not that aku lupekan terus social life bile da melangkah dlm satu era lain dlm hidup.. tp ia terbatas.. cukup sekadar aku taw kwn2 aku sehat, and taw perkembangan derang.. bukan semestinye via phone calls je.. mcm2 cara..

aku pentingkan suami aku.. yes, correct.. klu org ckp aku terlalu sayangkan diek, yes btoi.. aku terlalu sayangkan diek.. aku tamo dlm hidup aku, ade org lain yg lebih baik dr diek.. biar lah diek sorg je.. msti ade org ckp, later maybe aku perlukan org lain dlm hidup, time tu la terhegeh2 nk cr kawan.. wuu wuu.. maybe btoi.. tp for the time being, let it just be me n him.. klu ade pun, aku taw family mmbers aku are there for me..

aku tetaw la.. dlu ms zaman skolah, aku mcm sgt2 sayangkan kawan2, terlalu sayangkan kwn2.. aku lebihkan kwn2 dr perasaan family sndri.. smpai sekarang pun aku sayangkan kwn2 aku.. tp mind set aku da lain.. sbb dlu ayah pnah ckp.. "kwn is just kwn.. u have a very supportive n understanding family that loves u more each day.. u better lebihkan ur family than kwn2.. one day, all ur friends will have their own lives.. masa tu, just believe me, the one who will hold u through ups n downs is the one who is sitting next to u, which is ur family.."

and yes, tu la yg aku pegang.. ms tu aku pk, btoi gak ckp ayah.. ms aku lapar, mama masakkan something.. bile aku saket, ayah n mama hantar g klinik, derang yg jaga aku.. ms aku nk beli something, parents bg duit.. even utk aku g skolah, derang yang bayarkan tambang bas aku.. i should lebihkan perasaan parents more than anyone else.. aku da dpt sume nye.. my family is always there for me.. ya Allah, betapa aku sgt sayangkan mereka.. the greatest family members ever..

now after da kawen, the one yg near to me is my bestest buddy.. itu la dia suamiku.. suamiku tercinta..


maybe tu cara aku.. cara org lain berbeza.. kdg ade jugak sedikit dukacita, tp its life.. i can't ask u to follow my rules and vice versa.. cume bile kite nk terima tu, susah sket la.. makan masa.. ape2pun, i am so happy with my life.. rs mcm da complete.. cume tgu rezeki yg lebih lagi dr Allah.. moga2 ada la utk aku n hubby.. =)

eh, tajuk atas tu cam lain.. ehehhe.. aku ney da siap meleleh2 air mata da tulis entry ney.. isk2.. sabo jek la.. ape2 pun, mgu depan encik suami kene menang main badminton.. klu x, aku nanges lari2 masuk bilik, patu kunci pintu.. ekekeke.. =P~

No comments: