Thursday, February 5, 2009

*rumah*

haa.. ariney nk tepek psl rumah plak.. rumah ney actually blom jd hak milik kitorg lagi.. sbb still menunggu pihak Bank Islam.. s&p sume da sign.. ngan lawyer pun da settle.. tgl ngan Bank Islam.. sbb derang nk kewakn duit tu mcm lambat sket.. (mmg dari awal apply for loan pun mmg derang wat lambat.. smpai kene call manager br la okay sket..) kitorg start apply loan before kawen lagi.. x taw la ttbe hati kitorg tergerak nk beli rumah awal.. mule2 nk tgu smpai encik suami habis study.. yekla.. byk tanggungan kn.. hutang bersepah2.. aku la tu.. ekekeke.. =P~


memule kitorg nk beli rumah end lot 2 tgkat, dkt simpang ampat.. aku mmg da pekenan ngan rumah tu.. for me, quite besar for us.. then end lot la pulak kn.. so mcm byk tingkap sket.. sekali kitorg p tgk, encik suami x pekenan plak ngan finishing nye.. diek ckp byk kene betulkn.. as someone yg kerja dlm bidang gini, diek taw la kn nk menilai a good house n yg x elok sgt.. aku ney mcm da frust2 da.. sbb aku rs harga diek not bad utk kwsan dkt penang ney.. sbb aku g mane2, sume harge mcm lebih2 plak.. poyo la derang ney jual mahal2.. padan muke tade org nk beli.. ehueheuehu.. (org yg x cukup duit mmg akan ckp cenih.. =P~)

ney la umah PDC buat tu.. jenis Zamrud, semiD back-to-back

patu skali tu, kwn own ckp ade rumah baru buat by PDC (Penang Development Centre) and diek ckp harga murah.. kitorg semangat la pegi cr.. mmg cun!!~~ ai like.. ai like.. hehe.. tp tgk harge ngkooo.. mahal weyhhhh.. mane mau carik duit? da la nk kawen kn.. byk duit nk gune.. sume harge rm250k++.. tu yg tinggal la.. tp sbb aku semangat gak nk beli umah, aku contact la org yg handle project tu.. bincang punye bincang, tgk punye tgk.. ade la a few rumah yg affordable utk org mcm kami ney.. bley la nk lebih2 kn sikit mane yg kene baya tu.. so, kitorg decide utk beli rumah tu..


car porch nye.. lawa kn?

pandangan dari depan x berapa depan, sisi x berapa sisi.. ekekeke..

byk jugak rintangan dan cubaan sepanjang nk beli rumah ney.. tp aku maleh nk type.. ekekke.. so, to cut it short, b4 kawen kitorg apply loan rumah.. pas kawen, sign s&p, jmpe lawyer sume.. and now, tgh tgu Bank Islam nye progress.. ney kire da final phase la kot.. sbb tgh tgu Bank Islam settle kn bayaran dkt PDC.. then baru kitorg start bayar installment dkt Bank Islam.. da nk dkt 2 bulan++ jugak la process ney.. tp OC x obtained lagi.. so, dalam bulan 6 br bley masuk umah kot..

tu la alkisahnye.. aku mmg happy sgt2.. x sabar nk sume nye settle.. yekla.. byk duit da keluar kn.. esp encik suami la.. aku tolong sket2 je.. aku kn kurang bijak berjimat cermat.. (ttbe rs nk jual barang2 aku mane yg x pakai tu.. ade ke org nk beli? ekeekk )

tadaaa.. saye suke rumah ini.. =)

No comments: