Sunday, February 22, 2009

masak masak..

now kn, sejak kawen la.. mmg hari2 masak.. klu time keje, masak dinner je la.. klu x keje, pg petang siang malam masak.. hikhik.. klu g pasar mlm pun, just beli barang dapur, n klu aku gedik2 nk air soya la, jagung la, encik hubby kene la belikan.. tp yg pasti, ttiap minggu aku akan mintak pak tongkol.. korang taw x kuih ape? dlu ms dtg sini, aku confused gak dnga nama centu.. sbb kt tempat aku panggey kuih cakoi.. sodapppp.. pdahal, tepung tu campur bikarbonat sket, buh air, buh telur, garam n gula.. ko goreng la.. same je.. hehe.. nnti aku nk wat la.. resepi tu resepi yg ade dlm otak aku la.. aku rs centu je pun diek wat.. tetaw la kot kene buh yis ke ape kn nk bg lembut..

ariney nk wat ayam berempah.. td aku da perapkn ayam tu.. satgi pukul 12.30 aku start goreng.. harap2 encik suami blk lewat sket.. klu diek blk pkl 12.45, nanges aku kejap.. kdg aku rs bersalah bile x de makanan utk diek mkn.. tp diek baik.. sbb klu diek lapa gak, diek akan mkn buah epal.. then diek suh aku wat sirap oren ke, milo ais ke.. janji mulut diek ngunyah setiap mase.. ekekek.. kire, diek bukan jenis suami yg menyusahkan.. diek sgt memahami.. mcm aku nk masak ape pun, masak la.. diek sure mkn nye.. kdg2 je aku tnye diek nk mkn ape.. tp slalu jwpannye "papew je, abi x kesah.." uhuk2..

tgh2 makan, msti aku wat muke sedih2 sket.. patu diek akan ckp "sedapnyeeee umi masakkk.." ekekke.. sgt sonok.. terus la muke aku bercahaya.. x tambah nasik pom x pe.. bagi sume nasik dkt diek pom x pe.. aku kenyang da ngan puji2an itu.. hehehe.. mengade btoi pempwan ney.. aku la tu.. hik2.. tp syok bile tgk diek mkn.. bsungguh2.. aku pun syok la nk masak sedap2..

okie la.. aku nk g sapu smpah, kemas umah sket2, patu nk start masak.. pas masak br mandi.. opss!!~~ =P~

No comments: