Wednesday, February 25, 2009

mari belajar bahasa inggeris


haa.. now ney aku n encik suami nk biasakan dri ckp english.. buku2 diek pun sume in english kn.. so, bagus gak tu.. at least deduwe dpt tambah vocabulary disamping memperbetulkan ejaan n grammer.. encik suami ney jenis nk ckp belasah je.. bukan diek pk dlu ape nk ckp ke ape.. tu kdg aku tgelak tkekeh2 dnga diek ckp english.. ade je mende yg salah.. lidah melayu.. susah beno nk pronouce english words betoi2.. ampun abiiiii.. hehehehhe..

aritu tgh borak2, ttbe aku ckp ngan diek.. sok ade anak, we should istiharkn satu hari for english day.. it's okay if salah pun.. but at least you have the confidence to speak in english.. omputeh pom blom tentu terror ckp english taw.. so, ari rabu akan jd hari english for the family.. harap2, menjadi la.. hik2.. aku kn angan2 je lebih.. =P~

dlu kn, aku nk sgt klu anak aku masuk skolah cina.. aku nk derang terror maths n science.. tp bile pk blk, better aku bg die didikan agama.. yekla, klu skolah agama bley diek blaja itu ini.. nk ajar aku pom bley.. aku ney, basic2 tu taw la.. nk mendalam kene tnye encik suami.. tp nnti dedua bz ngan keje, kang anak2 x di ajar plak.. so bia terapkan amalan bekalan akhirat dlu.. hal duniawi, kite bley aja.. tuition centre pom byk da ney..

syok kn klu pk psl future.. esp bile ckp psl anak2.. semlm officemate aku cite psl beranak.. terus aku telan air liur.. wuuu.. mcm mane ney? =P~

No comments: