Wednesday, September 2, 2009

mukabuku

oh! sudah addicted sama itu mukabuku.. adeh.. syok buat quizzes.. oh, friendster lama x bukak.. hehe.. been neglecting fs since ages dah pun, before buat mukabuku lagi.. okay, enough of mukabuku..

i have loads of cerita utk di ceritakan.. but, masa sungguh mencemburuiku.. or am I too lazy utk mengarang cerita? hehe.. gambar sume belum transfer.. kenapalah sungguh malas.. nasib baik x malas nk pegi keje..

semlm dpr berita happy.. alhamdulillah.. oh! sgt seronok balik kuantan haritu.. sempat beli sepasang baju kurung utk raya nnti.. and mama pun bawakkan sume baju kurung utk raya yg aku tempah dkt tampin.. nk cuba la kot2 x muat ke kn.. hikhik.. tp perfect la! suke gile jahitan kakak tu.. err.. makcik tu.. aku buat baju pesak gantung.. 2 helai buat cuff dkt tangan, 3 inci.. ala2 ct nurhaliza, tp x de la lengan gelembung2 tu.. yg lelain pesak gantung jugak, tp dkt tangan biasa je.. mmg puashati la.. terletak je baju tu.. ttbe rasa kurus.. hikhikhik.. =P~

aku sampai kuantan awal haritu, pukul 5.30 tp still x sempat sahur ngan family.. family aku sampai kuantan pukul 3 pg, punye la awal sbb rindu nk tgk cucu nan sorang itu.. sampai2 je, sume tgh berjaga, baru lepas sahur.. aku just sahur air kotak je.. ha, pukul 3ptg da nk nanges sbb lapa.. hehehe..

petang tu, kami round2 kuantan cari baju ainul.. rasa mcm semua je nk beli.. comel2 je.. petang tu dlm pukul 6.30 kami da bertolak ke grand continental.. ms memule pegi tu, nmpak dkt bawah tu swan restaurant and restaurant yg menyajikan makanan cina.. aku da gulp! da.. aku ckp ngan mama, klu ini restoren nye, aku sanggup bukak posa tempat lain.. hehehe.. tp dlm tu ramai la org islam, tp iskk.. tamo la.. kakak aku nk masuk da, tp aku suh g ke reception counter dlu tanye apa2 yg patut..

fuh! lega! sbb tu bukan tempatnye.. tempat yang kakak aku da booking tu dkt tingkat 3.. so kami pun menuju ke tingkat 3.. lawaa je restoren diek.. rasa mcm kemelayuan sgt2.. then ade dj yg siap berbaju melayu dan bersongkok.. and dj tu azan bile da masuk waktu.. bagus betul.. x ramai org masa kitorg pegi tu.. bagus jugak x ramai org.. x la sesak sgt n senang nk g amek makanan..

staff dkt ctu nyanyi lagu2 melayu, menusuk qalbu betul.. sedap sgt sore derang.. most of them pandai nyanyi.. dan abg ipar aku pun hampir2 nk karaoke jugak.. sebaik perut da sendat.. hikhik.. ainul pun sgt behave.. die duk je dlm stroller duk main2.. cume lama2 tu, diek nk dukung jugak.. tp x pe.. ramai je yg volunteer nk dukung si kecik tu..

nk cerita pasal ainul pulak.. si kecik tu da berat jugak.. nearly 8 kgs, pd usia 6 months.. badan diek panjanggg.. pp masih melondeh.. hehe.. now da pandai meniarap.. da pandai minum air dr cawan.. da pandai babbling.. da pandai tepuk tangan bile org nyanyi pok amai2.. da pandai immitate ape org buat.. bile ayah aku letak tangan die dkt dagu (sbb ada janggut, ainul geli2 la..) pastu, pandai diek tunjuk tangan die suh ayah aku buat lagi.. hehe.. pndai tarik rambut makngah.. patu aku tarik balik rambut diek, and diek marah.. hehe.. comel sgt budak kecik tu..

oh.. aku balik sorg2 je.. encik suami ada exam weekend haritu.. patu call ckp demam.. saje je taw.. hehe.. dush dush perut abi!

alhamdulillah.. perjalanan berjalan lancar.. thanx to kak ina n sid for the well wishes.. *wINk*

haa.. punye lama x update.. skali update ambek.. sile baca.. x baca siap la.. hehe.. nnti malam kang aku update gambar pulak ye.. daa~~

5 comments:

julie@julianamnoor said...

syabas..mari main fv

sid said...

ha amik kau skalik dia update he he..

sedeyla ni layan mukabuku jer tamo layan kiter dah..

*buat2 merajuk*

hapPY zuRa~~ said...

kak julie : fv? nama baru ke kak? hik hik..

sid : aloh2.. ye la kan.. lama x chatting2an ngan kamu.. saye sedikit bz.. sorry ye macik ye.. saya berikrar akan menjadi lebih kurang bz lepas ney.. *wINk*

Unknown said...

lama tunggu zura upload new post..


terasa mcm "silent reader" plak..

huhu.. kunafe ye? hmmmm

hapPY zuRa~~ said...

ehee.. hak ah.. lama x update blog.. nk transfer gmba pun malas.. hehe..

saya rindu yasmin!!~~